ÁHÍTAT-MORZSÁK: ELMÚLIK E VILÁG ÁBRÁZATA (írta: BARTHA BORBÁLA)

– http://bbartha.extra.hu/ –

Emlékszem, amikor évekkel ezelőtt legkedvesebb angol barátaimnál nyaralva egyik nap ellátogattunk Winston Churchill ma már múzeumként is megtekinthető otthonába. Megkapóan szép volt a ház a hozzá tartozó épületekkel, a fák, a víz a növényzettel, a kilátás a birtokra, és azon túl. Leginkább engem mégis a rózsakert nyűgözött le. Ahogy visszagondolok arra a gyönyörű, verőfényes nyári napra, a lelkemben előbukkannak az érzések a rózsakertben sétálva. Óriási területen mindenütt csak rózsák pompáztak gyönyörű színekben, fenséges illattal. Ahogy ott jártam-keltem, olyan boldognak éreztem magam, hogy majdnem sírtam. Ott a rózsák közt, ahogy a sok szépséget magamba szívtam, a lelkem szárnyalt… a barátaimat is hátrahagyva a szívemben a sok gyönyörűségért egyedül Istent imádtam. Felemelő, megható pillanatokat éltem át ott a rózsakertben… Ugyanezt az élményt ma másként is átélhetem… Nem szükséges újra ellátogatnom arra a gyönyörű helyre, hiszen egy számomra kedves személlyel való találkozás, meghitt beszélgetés során is átélhetem a lelkemben a rózsakertet, minden felemelő, boldogító érzésével együtt.

Emlékszem, amikor hosszú évek várakozása után Isten megáldott anyagi javakkal, és előreléphettem az életemben. Újra boldogságban úsztam! Mikor azonban már-már elvitt a gondolat, hogy vegyen új irányt az életem az anyagi javak megszerzése tekintetében, hiszen csodálatos, ha az embernek szép háza, autója, minden egyéb anyagi áldása van, a szívemben legbelül egy csendes hang azt sugallta, hogy az Úrnál van az igazi öröm forrása, hozzá térjek vissza. Ezt tettem tehát: hálákat adtam minden földi jóért, tudva, hogy ki azok Forrása.

Egy-egy gyönyörű pillanat, élmény, áldás igazi értékét csak a Teremtőhöz kapcsolva láthatjuk meg, s élhetjük át teljesen. Ekkor, alázatos szívvel, hálákat zengve nyílnak meg igazán szemeink. Vakságunk lehullik, s kiviláglik előttünk minden földi jó szépsége mellett mulandósága is. Rájövünk, nem magunknak köszönhetjük az élet szép pillanatait, javait, nem saját sikereink koronája, amire büszkék lehetnénk, hanem a Teremtő ajándékai. Csak így érdemes, csak így szabad minden szépséget a szívünkben megőrizni! De ugyanígy kell tennünk a rossz dolgokkal is, nem engedhetjük meg, hogy szívünk legmélyét megérintsék a gonoszság szelei.

Mire figyeljünk hát életünk röpke évtizedeiben, hogyan is éljünk, hogy Istennek mindenképpen tetszésére lehessünk? Mindig észben tartva, hogy e világ ábrázata egy nap elmúlik, s éppen ezért nem hagyva, hogy a világ dolgai legbenső lényünket, szívünket, lelkünk centrumát megérinthessék. Sem egy férj, sem egy feleség, sem anyagi javak, sem világi előrelépés, semmilyen örömteli esemény, semmi, semmi jó nem birtokolhatja szívünk. E hely egyedül az Istené, az Úrral való közösségé, az Ő imádatáé. Erre a helyre éppen ezért a sírás sem vetheti be magát örökké. Isten, ha összetör is, végül, ha hagyjuk, ha kérjük, meggyógyít. Sem öröm, sem bánat, semmilyen világi bálvány nem birtokolhatja szívünk, mert e világ ábrázata elmúlik, ami viszont egyedül megmarad, örök életre, az az emberi lelket teljességgel megelégíteni képes Istennel való mennyei közösség.

Ezt pedig azért mondom testvéreim, mert az idő rövidre van szabva. Ezentúl azért akinek van is felesége, úgy legyen, mintha nem volna, és aki sír, mintha nem sírna, és aki örül, mintha nem örülne, és aki vásárol, mintha semmije sem lenne, és aki él a világgal, mint aki nem élne vele, mert elmúlik e világ ábrázata. (1 Korinthus 7:29-31)

BARTHA BORBÁLA Magyarországon élő, keresztény író és szolgálattevő, az Istennel való mély, bensőséges kapcsolatról és annak gyakorlati megvalósításáról jelentek meg művei („A kimondhatatlan ajándék”; „Meghitt kapcsolatban az Atyával János evangéliuma alapján”). A könyveivel kapcsolatos további információk a http://bbartha.extra.hu/ honlapcímen találhatóak. Bejegyezte: wordwatcherdawn

Comments/Hozzászólások

