Isten kegyelme által – vagyok, ami vagyok! (By the grace of God — I am what I am! by William Plumer)

John Newton (1725-1807) egyszer, idősebb korában, amikor már olvasni sem látott tisztán, hallotta, ahogy valaki ezt az igeverset mondja hangosan éppen, hogy “Isten kegyelme által – vagyok, ami vagyok” (1Kor. 15:10). Egy kis ideig hallgatott, majd ezt mondta:

“Nem az vagyok még, aminek lennem kellene. Ó, milyen tökéletlen és hiányosságokkal teli vagyok még!

Nem az vagyok még, aki lehetnék, ha figyelembe veszem a kiváltságaimat és lehetőségeimet.

Nem az vagyok még, aki lenni szeretnék. Isten, aki ismeri a szívemet, tudja, hogy szeretnék még inkább olyan lenni, mint Ő.

Nem az vagyok még, aki, remélem, hogy leszek. Már nem sok idő, és levetem ezt az én agyagsátoromat, és olyan leszek, mint Ő, és meglátom Őt úgy, amint van!

Igen, de már nem az vagyok, aki egykor voltam — a bűn gyermeke és az ördög rabszolgája!

S bár még nem vagyok mindez – az, aminek lennem kellene; az, ami lehetnék; az, ami szeretnék lenni; az, ami remélem, hogy leszek; de már az sem vagyok, aki egykor, régen voltam –, úgy gondolom, én is el tudom mondani teljes szívemből és őszintén az apostollal együtt, hogy “Isten kegyelme által — vagyok, ami vagyok!”

ENGLISH:

In his old age, when he could no longer see to read, John Newton heard someone recite this verse, “By the grace of God — I am what I am.” 1 Corinthians 15:10. He remained silent a short time, and then said:

I am not what I ought to be. Ah! how imperfect and deficient.

I am not what I might be, considering my privileges and opportunities. 

I am not what I wish to be. God, who knows my heart — knows I wish to be like Him. 

I am not what I hope to be. Before long, I will drop this clay tabernacle, to be like Him and see Him as He is!

Yet, I am not what I once was — a child of sin, and slave of the devil!

Though not all these — not what I ought to be, not what I might be, not what I wish or hope to be, and not what I once was — I think I can truly say with the apostle, “By the grace of God — I am what I am!”

Forrás/Source: http://www.gracegems.org/2010/12/grace2.html Ford.: wordwatcherdawn

Isten kegyelme által – vagyok, ami vagyok! (By the grace of God — I am what I am! by William Plumer)” bejegyzéshez ozzászólás

    1. Yes, exactly…!! This is just so a great quote, as I found it and was thinking about it, it just kept resonating in my heart – and this sense of gratitude towards the Lord just overflowed my heart… thank you so much for reading it and for commenting! God bless you.

Comments/Hozzászólások

