A KARIZMATIKUS “PADLÓRA KÜLDÉS” (The CHARISMATIC “SMACKDOWN”)

— Írta: J. Lee Grady 

 

A Szent Szellem igazi erejét akarod? Akkor ne imitáld azt azzal, hogy ellököd az embereket akkor, amikor értük imádkozol.

Nagyon szeretem azt, amikor a gyülekezeti összejöveteleken kiárad a Szent Szellem jelenléte. Amikor a bűnösök megtérnek, az Úrtól eltávolodottak visszatérnek Őhozzá, fizikai gyógyulások történnek, és az én-központú keresztények megtörnek Isten előtt – nos, ezek mind a Szent Szellem munkálkodásának az eredményei. De az nekem egyáltalán ‘nem jön be’, amikor egyes emberek szellemi manifesztációkat produkálnak és hamisítanak csak azért, hogy megmutassák, hogy Isten igenis használja őket.

Néhány évvel ezelőtt a floridai Orlando egyik közösségében egy népszerű karizmatikus prédikátor szolgált egy olyan alkalommal, amelyen én is ott voltam. Az üzenete átadása után a prédikátor megkért minden felszentelt szolgálattevőt, hogy siessenek ki a pódiumhoz, hogy kézrátétellel tudjon imádkozni értük. S azon nyomban a prédikátor izomkolosszus testőrei elkezdték megragadni és szó szerint a színpadra hurcolni az embereket, ott őrizve őket mindaddig, amíg az evangélista nem imádkozott mindenkiért.

Úgy tűnik, már mesterien tudjuk keverni a kenetet más összetevőkkel. A karizmatikus mozgalom a testi és a szellemi dolgok zavarba ejtő, szégyenletes keverékévé vált.

Engem nagyon nyugtalanított ez a látvány. Egy birkózóbajnokság karizmatikus változatára emlékeztetett: csattanó hangok, elzuhanó testek, és a közönség éltető kiabálásai. Mi, keresztények, úgy tűnik, hogy igencsak szeretjük a jó ‘show’-kat, még akkor is, ha azt előre megrendezik!

Szinte összerándultam, ahogy néztem ezt a bizarr színjátékot. De még mielőtt a terem szélére osonhattam volna, az evangélista egyik 100 kilós ‘verőembere’ megragadott, és a színpadra vezetett. Amikor feltekintettem, láttam, hogy a prédikátor vad tekintettel egyenesen felém tart, a kezét ide-oda lóbálva. Megpróbáltam elhajolni, de már késő volt: a közelembe ért, és azt mennydörögte, hogy ‘Jézus Nevében…!’ – és egyenesen az arcomba vágott. Padlót fogtam.

A fejem és az arcom fájdalomtól égett. És egyáltalán nem a ‘szellemben feküdtem ki’, mint ahogy azt néhányan körülöttem gondolták. Engem ott egyszerűen bántalmaztak. A prédikátor a saját erejét használta arra, hogy megmutassa: ő éppen valamilyen ‘különleges kenetet’ adott át nekem. De valójában csak egy nagy adag fejfájást idézett elő, mást nem.

E felettébb szégyenletes ‘földre-nyomásnak’ köszönhetően eldöntöttem: én soha nem fogok imádság alatt ellökni embereket, még csak ‘gyengédségből’ sem, és semmi olyat nem fogok tenni, amellyel a Szent Szellem erejét manipulálnám. Nekem az igazi, Tőle jövő erő kell. Nem akarom megszomorítani a Szent Szellemet azzal, hogy színlelem az Ő erejét.

De mégis, miért van az, hogy jó pár keresztény szinte ragaszkodik ahhoz, hogy az ima alatt ‘ellökje’ azokat, akikért imádkozik? Vannak, akik tudatlanságból teszik ezt, vagy pedig azért, mert azt látták, hogy híres szolgálattevők ezt gyakorolták. Mások pedig azért lökdösik el az embereket, hogy ily módon szellemi eredményeket, történéseket erőszakoljanak ki. Azt hiszik, ha már elegendő ember fekszik a padlón, mindenki azt gondolja majd, hogy ott valóban Isten bukkant fel.

Tudom, hogy vannak olyan időszakok, amikor az embereket annyira betölti a Szent Szellem jelenléte, hogy a térdük elgyengül (nem tudják megtartani az egyensúlyukat – a ford.). Dávid király remegett Isten jelenlétében, és Salamon idejében a papok nem tudtak megállni a templomban, Isten dicsőségének a súlya miatt (lásd: 1Kir. 8:10-11). De egyáltalában nincs semmilyen bibliai precedens arra, hogy embereket erőszakosan löktek volna fel.

A 2Móz. 30:22-29-ben Isten átadta Mózesnek a felkenetésre használt szent olaj elkészítésének a receptjét, mely olajat aztán a Szent Sátorban kellett használniuk. Annak minden egyes összetevőjét – fahéj, mirha, illatos nád és kasszia – először össze kellett törni, porlasztani, majd olíva olajjal összekeverni. E szent kenet mind az öt alkotóeleme Jézust jelképezi, aki megtöretett értünk. Mózest Isten figyelmeztette, hogy soha nem szabad az olajat rosszul, nem szent célokra használni, és egyetlen alkotóelemet sem volt szabad kihagyni belőle, sem mással pótolni.

Isten tehát azt parancsolja nekünk, hogy soha nem szabad a kenet olaját értéktelenné, ‘olcsóvá’ tennünk; vagy idegen összetevőkkel együtt használnunk; vagy felhígítanunk; vagy a saját verziónkat kreálnunk belőle. A Szent Szellem szent! S a Bibliában le van írva, hogy azoknak az embereknek, akik a szent receptbe belekontárkodtak (mint pl. Áron fiai, Nádáb és Abihu, akik idegen tüzet tettek Isten oltárára, ld. 3Móz. 10:1-2), nagyon komoly következményekkel kellett szembenézniük.

Attól tartok, hogy napjainkban a kenetet más egyéb összetevőkkel vegyítettük. A karizmatikus mozgalom egy zavarba ejtő mixtúra lett. Vannak olyan prédikátorok, akik Isten ígéreteit ‘dobálják oda’ az embereknek, és a bővölködés megtévesztő ígéreteivel hitegetik őket, ha azok ‘felhívják ezt és azt a számot most, és adakoznak’. Mások testi megnyilvánulásokat tettetnek azért, hogy a többieknek úgy tűnjön, hogy őket Isten töltötte be, méghozzá felettébb való módon. Megint mások pedig egzotikus kenetet állítanak össze (‘amit most meg is vehetsz akciósan, mindössze 4999Ft-ért!…’) vagy pedig kenet-gyertyákat készítenek, azt sugallva ezzel, hogy egyes illatok kiválthatják a Szellem erejét. De ez már a varázslás határát súrolja!

Hadd kérjelek már: vizsgáld meg a szívedet. Vajon te is a padlóra lököd az embereket, amikor imádkozol értük – ahelyett, hogy az Úrra bíznád azt, hogy munkálkodjon? Őbenne bízol-e, vagy a test(iesség) karjában?

Hazudtál-e a Szent Szellemnek azzal, hogy megjátszottad a kenetet? Kikutyultad-e már a kenet olajának a te saját magad féle verzióját, olyan ‘egzotikus’ összetevőket adva hozzá, amelyek nem Krisztustól vannak? A szuperszellemi átélések függőségébe kerültél-e, állandóan jeleket hajkurászva úgy, hogy közben soha nem volt neked elég pusztán maga Jézus?

Milyen szomorú, hogy egy mozgalom, amely Szellemben kezdődött, milyen távolra került Isten szentségétől. De az Úr átlát a színjátékainkon. Térjünk meg a gyermekded dolgainkból, szabaduljunk meg a hamis, tettetett kenetektől, hagyjuk abba azt, hogy hamis kijelentéseket mondunk, és álljunk le azzal, hogy embereket kihasználunk és manipulálunk azért, hogy mi magunk szelleminek tűnjünk.

 

Forrás: http://www.johnthebaptisttv.com/ through prophetic@revivalschool.com, MODERATOR: Andrew Strom. A cikk eredeti helye: http://www.charismamag.com/index.php/fire-in-my-bones Ford.: wordwatcherdawn. 

A KARIZMATIKUS “PADLÓRA KÜLDÉS” (The CHARISMATIC “SMACKDOWN”)” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Feri

    Krav Magát tanulok. Ott utcai támadás esetére tanítják védekezésképpen az “arcbamászó” technikát, ami nem okoz komoly sérülést, de megállítja a támadót.
    Én sokkal kevésbé erőszakos prédikátorral találkoztam össze. Ő egyszerűen csak nyomott hátra, én meg megfeszítettem a nyakamat, és nem hagytam magam. 95 kilóval nem boldogult, de a 60 kilós feleségemet hátra tudta nyomni. Mindketten abban a meggyőződésben jöttünk el, hogy emberi erővel löktek nyomtak hátra minket. De mi van akkor, ha Isten azon a napon valami egészen mást szeretett volna csinálni? Nem vágyunk arra inkább, amit Ő szeretne, ami valódi?

    1. Köszönöm a hozzászólásodat, és igen, osztom a véleményedet: nem szabad semmi mással megelégednünk, csak az igazival, a valódival, azzal, amit valóban Isten akar adni nekünk. S ez sokszor nem látványosan történik, hanem ott belül, a leglényegesebb helyen: a szívünkben…

Comments/Hozzászólások

